Avui, dijous 21 de novembre, a dos quarts de dues, un dia abans del final de la conferència climàtica de l'ONU a Varsòvia (COP19), centenars d'activistes pel clima han sortit pacíficament de l'espai de conferència en forma de protesta pel procés.

Entre els diversos grups de representants de la Societat Civil que abandonen la conferència en protesta en nom de milions de persones que exigeixen una acció climàtica efectiva, es troben Amics de la Terra, Greenpeace, WWF, Oxfam, la Confederació Sindical Internacional que tenen membres nacionals que formen part de Coalició Clima a Espanya. Ecologistes en Acció, com a membre de la Coalició Clima, dona suport a un abandó que posa en evidència la inoperància del cim enfront del canvi climàtic.

Els representants de la societat civil han assenyalat que la falta de sentit d'urgència que estem presenciant a Varsòvia és tal, que no ens queda una altra opció que no sigui abandonar la conferència en forma de protesta. Els nostres governs estan encara a anys llum de l'actuació necessària per evitar una catàstrofe climàtica.

Els governs dels països industrialitzats estan abandonant la seva responsabilitat per evitar una catàstrofe climàtica. Les organitzacions de Coalició Clima han estat testimonis de l'escandalosa falta d'acció dels governs dels països desenvolupats. Mentrestant, el govern amfitrió polonès ha ajudat activament a les empreses contaminants per influir en les negociacions.

L'ONU és l'espai més democràtic que existeix per fer front a la crisi climàtica. Les converses climàtiques de l'ONU se suposa que estan fent progressos en l'aplicació de l'acord que els governs del món van fer en el Conveni Internacional signat en 1992 per frenar el canvi climàtic. L'acord reconeix que els països enriquits són responsables en major mesura pel problema del canvi climàtic i que han de prendre la iniciativa en la solució del mateix, així com proporcionar fons als països empobrits, que inclou la devolució del seu deute climàtic.

Els Governs de les nacions desenvolupades han estat segrestats per les grans empreses contaminants i les seves posicions en aquesta conferència impedeixen qualsevol mínim progrés de les converses. Si s'ha de jutjar per l'actitud i per les accions dels governs desenvolupades a Varsòvia, es demostra que aquests estan escoltant abans als empresaris contaminadors.

Coalició Clima creu que és factible construir un sistema energètic amb baix impacte per al clima, i que sigui just i sostenible. Però per aconseguir aquest objectiu, cal desafiar al poder corporatiu i exercir un veritable control democràtic sobre les decisions energètiques dels nostres governs.