Concentració per defensar el Delta de l’Ebre i tota la Conca del Riu
En Barcelona
Del 23 de febrer de 2017 / 13:30
al 23 de febrer de 2017

La Campanya pels Sediments, en la qual participa Ecologistes en Acció, anirà al Parlament aquest dijous per defensar el Delta de l’Ebre i tota la Conca del Riu

Dia: Dijous, 23 de febrer de 2017
Hora: 13:30 h.
Lloc: Entrada del Parlament de Catalunya

Després que la comissió d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient del Congrés de Diputats va aprovar el 14 de febrer la Proposició No de Llei d’Esquerra Republicana de Catalunya, que demana fer al llarg d’enguany una prova pilot per desplaçar al Delta sediments de l’embassament de Riba Roja (projecte coordinat per l’IRTA) i començar a redactar enguany un Pla de Gestió Integral dels Sediments de la Conca de l’Ebre (primera proposta de la moció de la Campanya pels Sediments), els activistes d’aquesta campanya es reuniran el proper dijous 23 de febrer amb els diferents grups del Parlament de Catalunya.

El PP ha estat l’únic partit que no ha contestat a la sol·licitud de reunions feta per la Campanya pels Sediments. Els populars, tot i reconèixer la importància del Delta de l’Ebre i la retenció dels sediments que fan els embassaments, van voler minimitzar el problema i van considerar que caldria estudiar millor el tema. La resta de grups van defensar que ja seria hora de passar dels projectes a l’acció.

La Campanya pels Sediments és un moviment social que reuneix forces de diferents organitzacions com Ecologistes en Acció, SEO/Birdlife, la Plataforma en Defensa de l’Ebre, Aigua és vida o Cuenca Azul i que gaudeix del suport d’institucions com la Comunitat de Regants-Sindicat Agrícola de l’Ebre o els principals ajuntaments de les Terres de l’Ebre com ara els de Sant Carles de la Ràpita, Amposta, Deltebre, l’Ampolla o Tortosa, que ja han aprovat la seva moció.

La Campanya pels Sediments treballa actualment per a que el Pla de Gestió Integral dels Sediments de la Conca de l’Ebre tingui un contingut consistent i per a que sigui incorporat a la revisió del Pla Hidrològic de la Conca de l’Ebre (2021-2027) i adequat a les directives ambientals marcades per la Unió Europea, com ara la Directiva Marc d’Aigües, Directiva d’Habitats, Directiva d’Aus, preservant els ecosistemes protegits per la Xarxa Natura 2000.