La declaración preséntase como respuesta al borrador de RD de autoconsumo que, si se aprueba nos términos previstos, va faer invidable económicamente esta forma eficiente y sostenible de consumu enerxéticu.

Con esti manifiestu, quier defendese el desenvolvimientu del autoconsumo nos sos distintos modelos y l’eliminación de cualquier barrera que frene la espansión d’una opción tecnolóxica beneficiosa pal ciudadanu, les empreses y pal conxuntu del país, amás de dar la oportunidá a ciudadanos, autónomos y PYMES de llograr un importante aforru nos sos costos d’enerxía. Col autoconsumo afórrase al traviés de la xeneración d’enerxía llimpia distribuyida, amenorgando los costos del sistema eléctricu y crea riqueza pal conxuntu de país.

Autoconsumo enerxéticu: Una opción sostenible y rentable

Nos últimos años, la tecnoloxía de autoconsumo evolucionó considerablemente gracies a l’amenorgamientu de costos y a les socesives innovaciones na cadena de valor. Estes meyores llograron qu’algame un preciu competitivu y conviértase nuna opción vidable pa ciudadanos, comercios, autónomos y pequena y mediana empresa. Una opción que produz enerxía llimpia y, amás, xenera riqueza y desenvolvimientu tecnolóxicu pal nuesu país y empléu pa los nuesos ciudadanos. Nesti sentíu, el manifiestu contemplo les siguientes afirmaciones:

  • El autoconsumo ye llibertá y competitividá pa los ciudadanos y les empreses.
  • El autoconsumo representa mayor independencia pa los ciudadanos, les empreses y les comunidaes autónomes.
  • El autoconsumo ye motor de crecedera y empléu.
  • El autoconsumo ameyora la independencia enerxética d’España.
  • El autoconsumo ye un vector d’eficiencia enerxética.
  • El autoconsumo promueve l’usu eficiente de los recursos.
  • El autoconsumo con enerxíes anovables contribúi decididamente contra’l calentamientu global del planeta.
  • El autoconsumo promueve el desenvolvimientu tecnolóxicu.
  • El autoconsumo ye parte del nuevu modelu económicu.
  • El borrador de real decretu de autoconsumo, intervien la llibertá individual y de los ciudadanos.

Esti manifiestu yá cunta cola adhesión de decenes d’organizaciones (y les instituciones que les componen), ente les cualos atópense PIMEC, FITAG-UXT, CCOO d’Industria, Plataforma pal Impulsu de la Xeneración Distribuyida y el Autoconsumo Enerxéticu, ACER, AECIM (Asociación d’empreses del metal de Madrid), AIFOC, APERBAL, APPA, APREAN, AREMUR, ASECE, ASIECAM, ASEFOSAM, AVAESEN, Cluster de la enerxía d’Estremadura, CONAIF, Ecoloxistes n’Acción, FEMEVAL, FENIE, FERCA Territorial Barcelona, FIECOV, Fundación Desenvuelvo Sostenible, Greenpeace, GREMI d’Instal.ladors i Pimes CRM, OCU, Plataforma pa un Nuevu Modelu Enerxéticu, SERCOBE, Amigos de la Tierra, UNEF, UPA Unión de Pequenos Llabradores y Ganaderos, WWF y ASEFOSAM (Asociación d’Empresarios de Fontanería , Saneamientu, Gas, Calefacción, Climatización, Caltenimientu, Eletricidá y Allegaes de Madrid). Diversos partíos políticos tamién amosaron el so sofitu al manifiestu: PSOE, PSC, ERC, Equo, ICV, Izquierda Xunida y Ciutadans (C’s).

Una vegada presentáu y robláu el manifiestu, espérase que se sumen munches más organizaciones, entidaes y partíos políticos.

Pidimientu de diálogu al Gobiernu

La iniciativa confía en qu’ante los cambeos que se producieron y sígense produciendo y ante la iniciativa de los axentes sociales, la industria y la sociedá civil polo xeneral, aníciese un diálogu col gobiernu y conjuntamente desenvuélvase un nuevu Real Decretu que faiga posible la implantación d’un autoconsumo enerxéticu vidable y eficiente.

Declaración en favor del desenvolvimientu del autoconsumo

Autoconsumo y/ye llibertá

Nos últimos años, la tecnoloxía de autoconsumo evolucionó considerablemente gracies a l’amenorgamientu de costos y a les socesives innovaciones na cadena de valor. Estes meyores llograron qu’algame un preciu competitivu y ser una opción vidable pa ciudadanos, comercios, autónomos y pequena y mediana empresa. Una opción que produz enerxía llimpia y, amás, xenera riqueza y desenvolvimientu tecnolóxicu pal nuesu país y empléu pa los nuesos ciudadanos.

El autoconsumo ye llibertá pa los ciudadanos y les empreses. La evolución tecnolóxica del autoconsumo enerxéticu dexa mayor capacidá d’elección a los ciudadanos y empreses pa decidir qué enerxía quieren consumir. Asitia al consumidor, ciudadanu o empresa, nel centru de decisión enerxética. La so llimitación supon una restricción a la llibertá individual y económico de los ciudadanos y les empreses.

El autoconsumo representa mayor independencia pa los ciudadanos, les empreses y les comunidaes autónomes. Producir una parte de la enerxía que se consume a precios competitivos ye la espresión de ciudadanos, empreses y CCAA responsables que busquen una solución óptima ante los riesgos globales del suministru enerxéticu y qu’aspiren a una mayor garantía de suministru y certidumbre nos sos costos futuros.

El autoconsumo ye motor de crecedera y d’empléu. Partiendo de la esperiencia en mercaos onde’l autoconsumo ta más desenvueltu y teniendo en cuenta’l maduror de la nuesa industria renovable, la eliminación de barreres artificiales que torguen el autoconsumo dexaría’l desenvolvimientu y crecedera de la nuesa industria fabril ya instaladora, y un impulsu a la creación d’empléu cualificáu, estable y distribuyíu por tol territoriu nacional.

Un desenvolvimientu que nun pide primes y que tendría un perimportante impactu positivu pa les cuentes del Estáu, amenorgando’l déficit estructural.

El autoconsumo ameyora la independencia enerxética d’España. El autoconsumo dexa que, al traviés de decisiones de families ya industries, llindar la esposición enerxética d’España, amenorgar la so necesidá d’importar y, poro, ameyorar la posición competitiva del conxuntu de la nuesa economía. Nesti sentíu, contribúi decisivamente a amenorgar el pesu que les importaciones de combustibles fósiles tienen sobre la nuesa balanza de pagos.

El autoconsumo ye un vector d’eficiencia enerxética. Xenera un importante aforru a los ciudadanos y ameyora la competitividá de les nueses empreses en tolos sectores y, poro, impulsa la crecedera económica, la nuesa capacidá esportadora y la xeneración d’empléu.

El autoconsumo promueve l’usu eficiente de los recursos. Evita nuevos desenvolvimientos en redes de tresporte y distribución, una y bones los puntos de xeneración asitiar nel mesmu allugamientu que’l consumu, amenorga les perdes na rede, y tamién mengua los costos de caltenimientu d’estes infraestructures faciendo un usu racional de les mesmes.

Tratase d’una xeneración distribuyida, qu’embrive l’usu de los servicios de regulación, polo que contien los costos futuros de les infraestructures eléctriques.

El autoconsumo con enerxíes renovables contribúi decididamente contra’l calentamientu global del planeta. L’aplicación de les enerxíes renovables nel autoconsumo dexa aprovechar unos recursos naturales, autóctonos, gratuitos ya ilimitaos, que salvaguarden el mediu ambiente.

El autoconsumo promueve el desenvolvimientu tecnologico. El desenvolvimientu del autoconsumo va dexar siguir coles destacaes meyores tecnolóxiques n’enerxíes renovables realizaos nos últimos años nel nuesu país, que contribuyeron a xenerar un texíu tecnolóxico qu’agora se pon en riesgu y, paradójicamente, nun sector con cada vez más desenvolvimientu a nivel mundial. El so desenvolvimientu va facer posible la implantación de nueves tecnoloxíes tantu nes viviendes como nel texíu industrial, y va dexar al nuesu país nun quedanos arrezagaos del restu de países desenvueltos que lo enllanten.

El autoconsumo ye parte del nuevu modelu económicu. El autoconsumo dexa descentralizar, liberalizar y democratizar el mercáu enerxéticu, y promover una mayor competencia y aumentar la capacidá de decisión del consumidor. El autoconsumo aúna la mayoría d’elementos qu’identifiquen el nuevu modelu económicu que se debe desenvolver n’España, y que se ta enllantando nel mundu.

El borrador de real decretu de autoconsumo, intervien la llibertá individual y colectivo de los ciudadanos

El Gobiernu tien de facer posible la implantación de les distintes modalidaes de Autoconsumo, y nun faeles invidables como lo fai al traviés del borrador.

Nun puede discriminar a los ciudadanos, como lo indicó la Comisión Nacional d’Enerxía (CNE) y la Comisión Nacional de la Competencia (CNC), como organismos reguladores y de control, pos toos somos iguales ante la llei.

Non puede prohibise l’almacenamientu, que ye un elementu fundamental pal futuru, y asina se ta estudiando nel mundu, y sobre el que les mesmes compañíes eléctriques tán invirtiendo nel so desenvolvimientu.

Pero sobremanera non puede intervenise la nuesa llibertá nel autoconsumo ensin arramáu a rede, que se realiza dientro del nuesu ámbitu priváu, cumpliendo les normatives como cualesquier otra instalación o equipamientu, al poner torgues pa la so realización, cargues económiques insalvables, otorgar casi plenipotenciarios derechos y poderes a el inspectores eléctricos, y amenaciar con multes estratosfériques.

Por tou ello:

Les organizaciones firmantes espresamos el nuesu sofitu y esiximos el desenvolvimientu del autoconsumo y l’eliminación de cualquier barrera que frene la espansión d’una opción tecnolóxica beneficiosa pal ciudadanu, les empreses y pal conxuntu del país