Ecologistes en Acció reprova la decisió del TC d’anular la prohibició de les “corridas de toros” a Catalunya.

Davant la decisió del tribunal Constitucional d’anular la normativa catalana sobre curses de braus Ecologistes en Acció vol manifestar a l’opinió pública el seu rebuig a aquesta sentència en els següents punts:

1. L’abolició de les curses de braus a Catalunya va ser aprovada pel Parlament de Catalunya el 28 de juliol del 2010 a partir de la Iniciativa Legislativa Popular promoguda per la Plataforma Prou! amb la intenció d’aconseguir la prohibició d’aquests tipus d’espectables al nostre País. La decisió del TC representa menystenir un procés participatiu i democràtic sorgit de la societat civil i una interpretació subjectiva i errònia de les competències que el Parlament de Catalunya té sobre aquest tema.

2. Les infraestructures que es necessiten per a tornar les “corridas” a Catalunya complint la Llei estatal, estan avui en dia desmantellades, fins al punt que la principal plaça, la Monumental de Barcelona està totalment abandonada i part de les seves instal·lacions a punt de ser llogades amb altres objectius com els de instal·lar una Mezquita. Això representa que la sentència a part de ser injusta i antidemocràtica és inútil, perquè tornar a posar en funcionament tot el necessari per poder fer “corridas” a Catalunya seria altament costós i de difícil viabilitat econòmica.

3. L’abolició de les curses de braus a Catalunya va ser el resultat de la mobilització popular, la qual segueix disposada a defensar fins on faci falta la vigència de la normativa que regula la prohibició d’aquests espectacles vergonyants, aquesta oposició popular es mobilitzarà per tal de que la decisió del TC no tingui cap efecte legal al nostre País.

4. Ecologistes en Acció reprova la decisió del Tribunal Constitucional d’anular la prohibició de fer curses de braus a Catalunya, de forma explícita i rotunda i emplaça al conjunt de l’ecologisme social a fer un front comú en defensa de la legalitat de la normativa revocada i en contra de la barbàrie d’aquesta pràctica mesquina de tortura animal.

Reprueban la decisión del TC de anular la prohibición de las «corridas de toros» en Cataluña

Ante la decisión del tribunal Constitucional de anular la normativa catalana sobre corridas de toros Ecologistas en Acción quiere manifestar a la opinión pública su rechazo a esta sentencia en los siguientes puntos:

1. La abolición de las corridas de toros en Cataluña fue aprobada por el Parlamento de Cataluña el 28 de julio de 2010 a partir de la Iniciativa Legislativa Popular promovida por la Plataforma Prou! con la intención de conseguir la prohibición de este tipo de espectables en nuestro País. La decisión del TC representa menospreciar un proceso participativo y democrático surgido de la sociedad civil y una interpretación subjetiva y errónea de las competencias que el Parlamento de Cataluña tiene al respecto.

2. Las infraestructuras que se necesitan para volver las «corridas» en Cataluña cumpliendo la Ley estatal, están hoy en día desmanteladas, hasta el punto de que la principal plaza, la Monumental de Barcelona está totalmente abandonada y parte de sus instalaciones a punto de ser alquiladas con otros objetivos como los de instalar una Mezquita. Esto representa que la sentencia a parte de ser injusta y antidemocrática es inútil, porque volver a poner en funcionamiento todo lo necesario para poder hacer «corridas» en Cataluña sería altamente costoso y de difícil viabilidad económica.

3. La abolición de las corridas de toros en Cataluña fue el resultado de la movilización popular, la que sigue dispuesta a defender hasta donde haga falta la vigencia de la normativa que regula la prohibición de estos espectáculos vergonzantes, esta oposición popular se movilizará para que la decisión del TC no tenga ningún efecto legal en nuestro País.

4. Ecologistas en Acción reprueba la decisión del Tribunal Constitucional de anular la prohibición de hacer corridas de toros en Cataluña, de forma explícita y rotunda y emplaza al conjunto del ecologismo social a hacer un frente común en defensa de la legalidad de la normativa revocada y en contra de la barbarie de esta práctica mezquina de tortura animal.