Les entitats, col·lectius socials i sindicats valencians, que conformem la plataforma Tanquem Cofrents reunides ahir onze de gener volem manifestar:

1. Nostra oposició completa davant la petició d’Iberdrola al Ministeri d’Indústria d’autorització per a la construcció d’un Magatzem Temporal Individualitzat a Cofrents per a l’acumulació d’encara més combustible nuclear de la central que el mantingut en la piscina de la instal·lació. És evident que aquesta construcció del ATI conduiria a un increment de risc de contaminació nuclear per a totes les comarques properes a la central d’augmentar la quantitat de combustible nuclear emmagatzemat en les instal·lacions de Cofrents, risc que a més es multiplica en l’actualitat quan és conegut que el Canvi Climàtic provocarà majors lluvías torrencials al País Valencià i majors riscos d’inundació com els coneguts aquests mesos que poden produir-se també en les instal·lacions de la C.N. de Cofrents.
  2. Denunciem que el projecte de construcció d’un ATI és el primer pas del que realment constitueix el pla d’Iberdrola: l’ampliació del funcionament de la Central més enllà de la vida útil per la qual va ser dissenyada i de nou del terme que actualment té autorització d’activitat, en aquest cas 2021 (prolongat ja per 10 anys al 2011). La prolongació del funcionament d’una central ja envellida augmenta sens dubte el risc d’accidents, i addicionalment significa una molt major contaminació de les instal·lacions originals, la qual cosa converteix a Cofrents en un perill major.
  3. Per tot això hem acordat renovar la nostra coordinació i el treball conjunt a través de la Plataforma Tanquem Cofrents, i emprendre immediatament una campanya d’informació i alerta a la ciutadania valenciana dels majors riscos als quals Iberdrola vol sotmetre a la població i a la naturalesa del País Valencià i en definitiva a la vida en tot el país. Així mateix hem acordat convidar a col·laborar amb nosaltres altres col·lectius socials i ciutadans interessats en la defensa de la salut, la qualitat de vida i la naturalesa del nostre país.

Signen: Salvemos Mijares, Marfull- Acció Ecologista Agró, Plataforma Per Un Nou Model Energétic, Ecologistes en Acció, Xuquer Viu, Espai Alternatiu, Intersindical Valenciana i CGT reunits en la Plataforma Tanquem Cofrents

Porque convivimos cada dia con un riesgo creciente

Las entidades, colectivos sociales y sindicatos valencianos, que formamos la plataforma Tanquem Cofrents reunidas ayer once de enero queremos manifestar:

1. Nuestra oposición completa ante la petición de Iberdrola al Ministerio de Industria de autorización para la construcción de un Almacén Temporal Individualizado en Cofrentes para la acumulación de todavía más combustible nuclear de la central que el mantenido en la piscina de la instalación. Es evidente que esta construcción del ATI conduciría a un incremento de riesgo de contaminación nuclear para todas las comarcas próximas a la central de aumentar la cantidad de combustible nuclear almacenado en las instalaciones de Cofrentes, riesgo que además se multiplica en la actualidad cuando es conocido que el Cambio Climático provocará mayores lluvías torrenciales en el País Valencià y mayores riesgos de inundación como los conocidos estos meses que pueden producirse también en las instalaciones de la C.N. de Cofrentes.
  2. Denunciamos que el proyecto de construcción de un ATI es el primer paso de lo que realmente constituye el plan de Iberdrola: la ampliación del funcionamiento de la Central más allá de la vida útil para la que fue diseñada y de nuevo del término que actualmente tiene autorización de actividad, en este caso 2021 (prolongado ya en 2011). La prolongación del funcionamiento de una central ya envejecida aumenta sin duda el riesgo de accidentes, y adicionalmente significa una mucho mayor contaminación de las instalaciones originales, lo que convierte a Cofrentes en un peligro mayor.
  3. Por todo ello hemos acordado renovar nuestra coordinación y el trabajo conjunto a través de la Plataforma Tanquem Cofrents, y emprender de inmediato una campaña de información y alerta a la ciudadanía valenciana de los mayores riesgos a los que Iberdrola quiere someter a la población y a la naturaleza del País Valencià y en definitiva a la vida en todo el país. Así mismo hemos acordado invitar a colaborar con nosotros otros colectivos sociales y ciudadanos interesados en la defensa de la salud, la calidad de vida y la naturaleza de nuestro país.

Firman: Salvemos Mijares, Marfull- Acció Ecologista Agró, Plataforma Per Un Nou Model Energétic, Ecologistes en Acció, Xuquer Viu, Espai Alternatiu, Intersindical Valenciana i CGT reunidos en la Plataforma Tanquem Cofrents